Na Kaszëbach jesz je dosc òglowé pòczëcé niemòcë i słabòscë.
Swòje sprawë zdôwóme na jinszich, chterni sprôwiają je za
nas. Je to òstowizna derchający òd wieków kòlonizacëji ti
zemi, przódë niemiecczi, pùzni pòlsczi. Jesme nôłożony, że
chtos sprôwi naje sprawë za nas. Równak czë cëzy mòże mieć
starã ò naje sprawë?! Je prawie czas òdwrócëc nã jeleżnosc.
Żebë to ùdostac, je brëk flot przeprowadzëc dekòlonizacëjã
ekònomiczną, pòliticzną i kùlturową. Kaszëbi mùszą sã nôuczëc,
że nadôwają sã téż do wôżniészich jak òranie zemi célów. Mùszimë
miec starã, żebë zmienic wëzdrzatk Kaszëbë – strëcha spòd
bùdczi z piwã, ze szlampą w gôrsce, abò farwno wësztelowónëgò
grajka w kapelë lëdowi.
Przińdota to jintelekt – to szkòłë. Wiôlgo w tim je rolô
ZK-P ë dzysdniowi jinteligencëji, żebë wëpromòwac młodzeznã,
ùwszednic chãc do nôuczi, sztudérowaniô. Ni mòże bëc tak,
że jedina mòżnota rozwiju je sprzedôż zemi pòd letniskòwé
bùdë. To nie je jinwesticëjô rozwijowô.
Rozremienié cëzy kùlturë pòdcynô kòrzenie nôrodu, prowôdzy
do wënôrodowieniégò. Jawertné je czëce nôrodowi bùchë z becégò
Kaszëbą. Nié za przëmùsz òbéńdowim dzejôrzã, le zwiczajnim
człowiekã. Òbiwatelsczé państwò, co w nim żëjemë, daje doch
przińc do słowa téż tim, chterny nie są 150%-owi szablónowi
Pòlôszë. Chcemë le to wëzwëskac! Naju mòc je w òdemknienim
na dialóg ze wszëtczima. Bezs za wiôldżich ùstãpstwów i sromòtnégò
ùdokôzëwaniô pò raz milionowi lojalnotë Pòlsce.
Sigôl
zaczątk |