To, że do naji przechôdô na wilëją Gòdów Gwiôzdor,
tëli co jô wiém, wiedzą wnet wszëtcë Kaszëbi. Le jak to je,
że do jednëch przechôdô òn, a do drëdżich, jakno na przëmiôr
na Sląskù, Dzecuszkò, czë téż w partach Góraleznë Aniółk,
abò kòl najich sąsadów zeza płota sw.Miklosz?
Historijô òbchôdkù swiãta sw.Miklosza sygô tësąca lat nazôd
ë wzã sã òd biskùpa Miklosza, jaczi je ùmarł 6. gòdnika 345.
rokù pò Christusu, stądka òbchôdómë jegò swiãto w ten dzéń
ë je òn w biskùpią seczenkã òblekłi. Cekawé je to, że kòl
wielu najich sąsadów przechôdô òn nie blós 6égò, a téż jesz
rôz na wilëją Gòdów.
Dzecuszkò Aniółk wprowôdzył 500 lat w tił zakłôdôrz lëtersczégò
kòscoła Môrcën Lëter. Miôł òn bëc substitutã sw.Miklosza dlô
lëtrów. Nie przënôléżi gò równak przërównywac do dzecuszka
Jezës.
Zwëk Gwôzdora nie je taczi stôri jak swiãtégò Miklosza, czë
téż Dzecuszka Aniółka. Ta sztatura òsta w 19. stalatim (jaczis
150 lat nazôd) przez dwoje starszich wëmëszlonô, nie blós
dlô dôwaniô dôrënków, jakno to je przë tich pierszich, le
téż dlô sztofòwaniégò parusów.
Z leżnoscë Gòdów ë niezanôlëżno òd tégò „chto
do kògò przińdze“, żëczã wszëstczim mòc redoscë ò tim czasu.
Mark Kwidzińsczi,
zaczątk |